انتخاب رفتارهای مطلوب برای پیشبرد اهداف کسب و کار -بخش دوم

رفتارهای افزاینده نرخ فروش (Conversions rate)

بخش کلیدی افزایش نرخ رشد نگه داشتن ارتباط دوسویه مردم است این کار باعث شتاب دادن به درگیری و وفاداری آنها می شود .

وقتی درباره نرخ فروش صحبت می کنیم منظورماناستفاده کنندگانمحصول و یا سایت شما نیست بلکه کاربران جدید مد نظر ما هستند

نکته : پیش فرض ما این هست که محصول شما ارزشمند می باشد چرا که اگر محصول شما آشغال باشه شما قادر نیستید که از گیمیفیکیشن برای ارتباط بهتر کاربران استفاده کنید .

تصویر کنید که یک سایت سلامت و فیتنس دارید که هدفش تبدیل مشتری های با محدودیت زمانی trial به مشتری های پولی است برای درگیر کردن کاربران می توان رفتارهای زیر را مدنظر داشت :

  • حرکت بین برنامه های پیشنهادی سایت
  • دیدن صفحات سایرکاربران
  • خواندن مقالات انتقادی سایت

برای اندازه گیری موارد بالا تعداد هر کدام را می توان در نظر گرفت . حالا برای جایزه دادن به رفتارها می بایست به موارد زیر جایزه داد :

  • انتخاب برنامه ارتقایی
  • ثبت فعالیت فیزیکی
  • ثبت نتایج سلامتی
  • به اشتراک گذاری نتایج
نرخ فروش

conversion-rate-optimization

رفتارهایی برای ساخت جامعه مجازی

همانطور که در فصل گذشته عنوان شد هدف خیلی از سایت ها ساخت یک جامعه مجازی است اما براساس گزارش گارتنر تنها 28 درصد کاربران با این نوع جوامع درگیر می شوند . اینکه در سایت بتوان پروفایل ساخت و سایت دارای ابزارهای ساخت محتوا باشه و قابلیت های اجتماعی وجود داشته باشد کفایت نمی کند می بایست به آنها دلیلی قوی برای استفاده از این جامعه بدهید .رفتارها از این قرارند :

  • نظر گذاشتن
  • نقد نوشتن
  • از کلید های “داغش کن”و “سردش کن” استفاده کردن
  • سوال پرسیدن
  • سوال جواب دادن
  • به اشتراک گذاری ایده

در ضمن با شمارش موارد بالا می توانید بفهمید که برنامه تان درست جلو می رود یا نه .

 

تطبیق رفتارهای کارمندان سازمان با اهداف سازمان

همانطور که عنوان شد اهداف کسب و کار در حوزه کارمندان شامل موارد زیر می تواند باشد :

  • افزایش سرعت چرخه کسب و کار
  • فعال کردن چرخه فروش
  • تشویق به اشتراک گذاری دانش
  • استقرار سریع کارمندان
  • افزایش آموزش و یادگیری در سازمان

 

حال به این رفتارها می رسیم :

  • افزایش سرعت چرخه کسب و کار

رفتارها :

  • جواب دادن به مشکلات ثبت شده
  • حل کردن مشکلات ثبت شده
  • به روز رسانی اطلاعات تکمیلی در خصوص مشکلات

 

رفتارهایی که می توان جایزه داد :

  • جواب دادن به مشکل در کمتر از 30 دقیقه
  • حل یک مشکل در کمتر از 24 ساعت
  • تکمیل اطلاعات یک مشکل در کمتر از سه روز

سنجه های رشد :

  • تعداد شکایات بررسی شده
  • تعداد شکایات حل شده
  • زمان باز ماندن شکایات
  • درصد تعداد مشکلات حل شده به همه مشکلات
  • تعداد داده های ثبت شده در خصوص مشکلات
  • تعداد شکایاتی که اطلاعات کاملی درباره شان ثبت شده به همه شکایات
  • فاصله بین حل شدن مشکل و تکمیل شدن اطلاعات

 

  • فعال کردن چرخه فروش

رفتارها :

  • تماسگرفتن، ایمیل زدن یا ملاقات با یک مشتری
  • جواب دادن به یک سرنخ مشتری
  • دنبال کردن یک سرنخ مشتری
  • تبدیل کردن یک سرنخ مشتری به امید فروش
  • بستن قرارداد – با امتیاز اضافه برای معامله های بزرگ

 

رفتارهای مطلوب پیچیده :

  • جواب دادن به سرنخ مشتری تا 30 دقیقه
  • دنبال کردن سرنخ مشتری تا اتمام ظرف کمتر از سه روز
  • تبدیل یک سرنخ مشتری به امید برای فروش در کمتر از سه هفته

 

KPI everywhere

KPI everywhere

سنجه های رشد :

  • تعداد ارتباط با مشتری
  • تعداد سرنخ های دریافت شده
  • فاصله بین دریافت یک سرنخ تا دنبال کردن آن
  • تعداد سرنخ های دنبال شده
  • تعداد سرنخ های به امید فروش تبدیل شده
  • درصد سرنخ های تبدیل به امید فروش شده
  • تعداد قراردادهای بسته شده

 

  • رفتارهایی که باعث تشویق اشتراک گذاری دانش می شود

نکته : بهبود اشتراک گذاری در سازمان باعث سرعت بخشیدن به بهره وری می شود که یکی دیگر از اهداف سازمان ها ست .

رفتارها :

  • سوال پرسیدن
  • جواب سوال دادن
  • رای دادن به جوابها
  • نظر گرفتن به خاطر جوابی که داده شده
  • در جلسه مشتری حضور داشتن

این مورد آخر باعث می شود که اطلاعات تکمیلی در مورد مشتری اضافه شود .

سنجه ها :

  • تعداد سوالات پرسیده شده
  • تعداد سوالات جواب داده شده
  • تعداد رای های دریافت شده
  • تعداد قرار ملاقات های ثبت شده

 

 

  • رفتارهایی در جهت راحت کردن استقرار اولیه کارمندان هنگام ورود به مجموعه

رفتارها :

  • خواندن قوانین شرکت
  • تکمیل دوره های آموزشی
  • پر کردن فرم های منابع انسانی
  • تنظیم مدارک بیمه های سلامت و مدارک بازنشستگی (در آمریکا انتخاب طرح های بازنشستگی اختیاری است)

 

سنجه ها :

  • تعداد صفحاتی از قوانین شرکت که خوانده شده است
  • تعداد ماژول های آموزشی تکمیل شده
  • تعداد سوالهای جواب داده شده
  • تعداد فرم های منابع انسانی پر شده
  • تعداد فرم های مدارک بازنشستگی پر شده

 

 

 

رفتارهایی که باعث ارتقای آموزش در سازمان می شود

رفتارها :

  • شروع دوره آموزشی
  • پیشرفت در ماژول های دوره های آموزشی
  • جواب دادن به پرسش ها به صورت درست
  • کامل کردن دوره ها

سنجه ها :

 

  • تعداد دوره های شروع شده
  • تعداد ماژول های شروع شده
  • تعداد سوال هایی که جواب درست داده شده
  • تعداد سوال هایی که جواب غلط داده شده است
  • درصد جواب های درست نسبت به کل
  • تعداد درس های تمام شده
  • درصد درس های تمام شده به کل

 

نکته : در پیاده سازی سیستم حواستان به کلک باز ها باشد مثلا اگر برای شروع دیدن یک ویدیو امتیاز می دهید ممکن است کسی آن را تا انتها نبیند برای همین اتمام آن شاید گزینه مناسبتری باشد .

انتهای فصل چهارم : انتخاب رفتارهای مطلوب برای پیشبرد اهداف کسب و کار

برگرفته از کتاب گیمیفیکیشن کسب و کارها برای احمق ها فصل چهارم

عاشق گیمیفیکیشن و گروت هک هستم همزمان 🙂 – تصمیم گرفتیم تا
دور هم جمع شویم تا بیشتر و سریعتر یادبگیریم و به هم یاد بدهیم، اسم آن را هم انجمن گیمیفیکیشن گذاشتیم -امیدوارم به درد شما هم بخورد

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

* Copy This Password *

* Type Or Paste Password Here *

31,419 Spam Comments Blocked so far by Spam Free Wordpress

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>