سه موضوع مهم که هنگام شروع یک پروژه گیمیفیکیشن باید در نظر بگیرید

ترجمه مقاله خانم مونیکا کرنتی (البته ترجمه ی مستقیم نیست و در برخی قسمتها مفهوم مطالب بیان شده است)

چشم اندازی که برای پروژه ی گیمیفیکیشن تان در نظر گرفتید چیست ؟ اهداف تجاری تان چیست ؟برای رسیدن به این اهداف ، گیمفیکیشن قرار است  چه کاری برای شما انجام بدهد ؟

سه موضوع مهم که هنگام شروع یک پروژه گیمیفیکیشن باید در نظر بگیرید

سه موضوع مهم که هنگام شروع یک پروژه گیمیفیکیشن باید در نظر بگیرید

قبل از اینکه پروژه گیمیفیکیشن تان را استارت بزنید این سه موضوع را حتما در نظر داشته باشید :

 

بازخورد دیگران را در مورد ایده تان بفهمید :

اولین کاری که باید بکنید این است که خودتان را جای مشتریان و کاربرانتان قرار دهید . به این موضوع دقت کنید که زاویه دید و دیدگاه آنها نسبت به ایده شما چیست ؟ مشتریان بیرونی چه چیزی از ایده شما متوجه میشوند ؟

برای ادامه مطلب کلیک کنید 
به دنبال مشتریان و یا دوستانی باشید که شما را به درستی نقد میکنند و از گفتن واقعیت ها به شما طفره نمیروند . اگر میخواهید یک سرویس را گیمیفیکیشن کنید باید بدانید که این تغییرات چه تاثیری بر کاربران خواهد گذاشت . باید توانایی پاسخگویی به سوالات و خواسته های  آنها را داشته باشید و در مقابل بازخوردها و عکس العمل های منفی کاربران راه حل مناسبی  ارائه نمایید. این موضوع از اهمیت بسزایی برخوردار است .

بر روی فعالیتهای کلیدی تمرکز کنید :

فعالیتهای کلیدی و رفتارهایی را که میخواهید کاربرانتان انجام دهند را کاملا شناسایی کرده و راهی برای تشویق آنها در مسیرهای مدنظرتان پیدا کنید . شاید در برخی مواقع این موضوع بیسار سخت باشد . مشکلی نیست . فقط با یک عملکرد شروع کنید !!! بله درست شنیدید . این ایده بدی نیست . بر روی یک عمکلرد تمرکز کنید و بازخوردهای مشتریان وکاربران را بررسی کنید . ببینید در کدام قسمتها نتوانسته اید تجربه ی مورد نظرتان را برای کاربر بوجود آورده و در نتیجه به اهدافتان نرسیده اید .
این مسیری است که به شما اجازه میدهید تا خطاهایتان را با اجرای یک گیمیفیکیشن ساده بجای ایجاد تعداد زیادی مکانیک و یک گیمیفیکیشن پیچیده ، اصلاح و جبران کنید . با این شیوه میتوانید رفتارهای کلیدی کاربرانتان را شناسایی کرده و این چرخه را کامل کنید .

متعهد باشید :

ما نمیتوانیم یک روال را گیمی فای کرده و سپس آن را به حال خود رها کنیم .این موضوع  مانند این است که یک فروشگاه انتظار داشته باشد بدون اینکه محصولات جدید و مطابق با سلیقه ی روز را در ویترین خود قرار دهد مشتریان دائما برای خرید کردن به او مراجعه نمایند . در برخی قسمتها مشتریان با این واقعیت روبرو خواهند شد که روال گیمیفیکیشن شما قدیمی و کسالت آور شده است .
آمار ها و آنالیزها را دائما بررسی کرده و نیازهای جدید را پیش بینی کنید .

آشنایی با مفهوم کارآفرینی برای من منجر به برخی تلاشها و همچنین مطالعات گردید. این موضوع باعث شد تا با گیمیفیکیشن بعنوان یکی از قدرتمندترین ابزارهای حفظ و جذب مشتریان آشنا بشوم. پس از انجام برخی مطالعات، دروه Gamification را در coursera گذراندم و موفق به اخذ certificate از این مجموعه آموزشی شدم. اکنون به کمک دوستان در حال ایجاد منابع فارسی برای این موضوع هستیم تا شاهد رواج آن در ایران نیز باشیم .

شما ممکن است این را هم بپسندید

24 پاسخ‌ها

  1. 2017-01-25

    … [Trackback]

    […] Read More here: irangamification.com/سه-موضوع-مهم-که-هنگام-شروع-یک-پروژه-گیمی/ […]

  2. 2017-01-26

    … [Trackback]

    […] Read More: irangamification.com/سه-موضوع-مهم-که-هنگام-شروع-یک-پروژه-گیمی/ […]

  3. 2017-01-29

    … [Trackback]

    […] There you will find 66410 more Infos: irangamification.com/سه-موضوع-مهم-که-هنگام-شروع-یک-پروژه-گیمی/ […]

  4. 2017-02-06

    … [Trackback]

    […] Read More Infos here: irangamification.com/سه-موضوع-مهم-که-هنگام-شروع-یک-پروژه-گیمی/ […]

  5. 2017-02-09

    … [Trackback]

    […] Find More Informations here: irangamification.com/سه-موضوع-مهم-که-هنگام-شروع-یک-پروژه-گیمی/ […]

  6. 2017-02-09

    … [Trackback]

    […] Read More here: irangamification.com/سه-موضوع-مهم-که-هنگام-شروع-یک-پروژه-گیمی/ […]

  7. 2017-02-25

    … [Trackback]

    […] Read More here: irangamification.com/سه-موضوع-مهم-که-هنگام-شروع-یک-پروژه-گیمی/ […]

  8. 2017-02-25

    … [Trackback]

    […] Read More: irangamification.com/سه-موضوع-مهم-که-هنگام-شروع-یک-پروژه-گیمی/ […]

  9. 2017-03-03

    … [Trackback]

    […] There you will find 26742 more Infos: irangamification.com/سه-موضوع-مهم-که-هنگام-شروع-یک-پروژه-گیمی/ […]

  10. 2017-03-08

    … [Trackback]

    […] Find More Informations here: irangamification.com/سه-موضوع-مهم-که-هنگام-شروع-یک-پروژه-گیمی/ […]

  11. 2017-03-10

    … [Trackback]

    […] Informations on that Topic: irangamification.com/سه-موضوع-مهم-که-هنگام-شروع-یک-پروژه-گیمی/ […]

  12. 2017-03-15

    … [Trackback]

    […] Informations on that Topic: irangamification.com/سه-موضوع-مهم-که-هنگام-شروع-یک-پروژه-گیمی/ […]

  13. 2017-03-16

    … [Trackback]

    […] Informations on that Topic: irangamification.com/سه-موضوع-مهم-که-هنگام-شروع-یک-پروژه-گیمی/ […]

  14. 2017-03-16

    … [Trackback]

    […] Read More: irangamification.com/سه-موضوع-مهم-که-هنگام-شروع-یک-پروژه-گیمی/ […]

  15. 2017-03-16

    … [Trackback]

    […] Informations on that Topic: irangamification.com/سه-موضوع-مهم-که-هنگام-شروع-یک-پروژه-گیمی/ […]

  16. 2017-03-18

    … [Trackback]

    […] There you will find 27809 more Infos: irangamification.com/سه-موضوع-مهم-که-هنگام-شروع-یک-پروژه-گیمی/ […]

  17. 2017-03-18

    … [Trackback]

    […] Read More here: irangamification.com/سه-موضوع-مهم-که-هنگام-شروع-یک-پروژه-گیمی/ […]

  18. 2017-03-19

    … [Trackback]

    […] Informations on that Topic: irangamification.com/سه-موضوع-مهم-که-هنگام-شروع-یک-پروژه-گیمی/ […]

  19. 2017-03-19

    … [Trackback]

    […] Read More Infos here: irangamification.com/سه-موضوع-مهم-که-هنگام-شروع-یک-پروژه-گیمی/ […]

  20. 2017-03-21

    … [Trackback]

    […] Informations on that Topic: irangamification.com/سه-موضوع-مهم-که-هنگام-شروع-یک-پروژه-گیمی/ […]

  21. 2017-03-21

    … [Trackback]

    […] Informations on that Topic: irangamification.com/سه-موضوع-مهم-که-هنگام-شروع-یک-پروژه-گیمی/ […]

  22. 2017-03-30

    … [Trackback]

    […] Find More Informations here: irangamification.com/سه-موضوع-مهم-که-هنگام-شروع-یک-پروژه-گیمی/ […]

  23. 2017-04-01

    … [Trackback]

    […] Read More: irangamification.com/سه-موضوع-مهم-که-هنگام-شروع-یک-پروژه-گیمی/ […]

  24. 2017-04-07

    … [Trackback]

    […] Find More Informations here: irangamification.com/سه-موضوع-مهم-که-هنگام-شروع-یک-پروژه-گیمی/ […]

پاسخ دهید